Kan ikke se mail i Indbakken - Failed to send FETCH Command
Senest opdateret:
Vi erfarer, at nogle brugere oplever at få en ”Failed to send FETCH Command” fejl.
Indtil videre har alle der oplever denne fejl en ting til fælles – at de har 70.000+ e-mails i en enkelt mappe i deres webmail.
Dette, sammen med det faktum at langt de fleste har en sortering på deres webmail som standard, gør at det tager så lang tid at indeksere disse, at hjemmesidens ønske til serveren derom (FETCH Command) tager længere tid end sådan en kommunikation må, timer ud, og man får denne fejl.
Hvordan kan man undgå at problemet overhovedet kan opstå:
undgå at have over 70.000 e-mails i en enkelt mappe. Der er intet problem hvis man har over dette antal fordelt på flere mapper, da indlæsningen af hver mappe skal foretage sin egen ”FETCH Command”. Så hvis du har over 70.000 e-mails i en mappe, fordel dem på mere end en mappe, eller slet uønskede så du kommer under dette.
Hvis du allerede har problemet:
Og du ønsker at kunne se disse mails så du kan flytte/slette mails i den ramte mappe, er løsningen at gå ind i mappen der får fejlen på Jubii Webmail, vælge ”indstillinger” i valgmulighederne over mappens søgefelt:
Derefter vælger man ”Ingen” i valgmuligheden ”Sorteringskolonne”, samt ”Liste” i ”Listevisningsmetode”, og derefter tryk gem:
Dette gør at ”FETCH Command” handlingen vil tage betydeligt kortere tid, og burde derfor ville lykkedes selvom den ikke gjorde før.
Dette vil tillade dig at kunne se dine mails midlertidigt, så du kan slette eller flytte mail, til andre mapper, så der ikke længere er over 70.000 mails i en mappe.
BEMÆRK: Hvis du kun foretager ovenstående manøvre, uden af slette mail eller flytte dem til andre mapper, vil den midlertidige løsning stoppe med at virke hvis man fortsætter med at akkumulere flere mails i en mappe. Dette kan også påvirke søgefunktionen inde i den pågældende mappe.
Vi håber dette kan hjælpe flere, hvis de også støder ind i denne fejl.