Ændringer for gratis email konti på Jubii
Senest opdateret:
Pr. 1. april 2021 indføres betaling på alle Jubii mail kontoer, og alle vil have adgang til vores premium fordele. Her er alt hvad du behøver at vide.
Vi i Jubii arbejder med at udvikle Jubii Mail som en premium Dansk mail-tjeneste for fremtiden. Det betyder, at vi ønsker at tilbyde alle vores kunder flere fordele, såsom en annoncefri og opdateret webmail, øget lagerplads til dine e-mails, adgang via mailprogram / -app, samt adgang til vores unikke telefonsupport.
I denne sammenhæng har vi også besluttet at indføre betaling for alle email-konti, og prisen er kr 49 per måned.
De fordele, du får som kunde hos Jubii inkluderer:
- 10 GB – masser af plads til dine e-mails
- IMAP – opsæt din mail på computer, telefon og tablet
- Dansk telefonsupport – og all den hjælp og vejledning du har brug for
- Efternavnsdomæner – så du kan oprette en personlig e-mail-adresse, fx. camilla@hansen.dk
- Alias – evne til at oprette en alternativ mailadresse, der er let at huske
- Annoncefri webmail - ny webmail tilgængelig fra marts 2021
- Privat email - vi bruger ikke data fra din indbakke til kommercielle formål
- SPAM filter – som sikrer, at du modtager et minimum af uønskede e-mails
Årsagen til at vi indfører abonnement er i modsætning til de gratis versioner derude, at bruger vi ikke data, der er hentet fra kundernes indbakke til kommercielle formål. Vi fjerner også alle annoncer fra vores nye webmail, der lanceres i marts 2021.
Vi forstår, at dette kan opleves som en større ændring. Samtidig håber vi at fortsætte med dig som kunde og vil gøre alt for at give dig en professionel tilgang til din mail konto.
Nederst finder du svar på de fleste spørgsmål om betaling for Jubii mail. Vi anbefaler derfor, at du først læser svarene nedenfor, før du kontakter os.
Ofte stillede spørgsmål
Hvorfor indføres der abonnement?
Vi forstår, at dette kan opfattes som en større og uønsket ændring, men vi mener, at dette er nødvendigt for at kunne fortsætte med at tilbyde vores kunder et produkt af høj kvalitet.
Vi mener, at en model med betalt e-mail uden reklame er mest bæredygtig over tid. Fordi du har været vant til at have din e-mail gratis, forstår vi, at dette kan være en stor ændring. Hvorfor betale for noget, der har været gratis?
Det er ikke gratis at tilbyde en lokal email-tjeneste. Kæmperne Google og Microsoft har enorm markedsstyrke med næsten 2 milliarder e-mail-konti. Dette giver dem ekstreme stordriftsfordele og mulighed for at tjene penge gennem annoncer og salg af oplysninger om deres brugere.
Som kunde hos Jubii mail, bidrager du til mangfoldighed på Internettet. Vores kundeløfte er, at vi aldrig vil sælge oplysninger om dine emails til tredjeparter. Derfor vil vi tilbyde en helt reklamefri webmail, og vi vil også tilbyde fantastisk telefonsupport til vores kunder, hvor du kan tale med en dansk person, hvis du har brug for hjælp.
Vi mener også, at prisen afspejler, hvad du som kunde får hos Jubii. Derudover lancerer vi en helt annoncefri webmail, som også er tilpasset mobile enheder, og øger størrelsen på din mailboks til 10GB - så du får bedre plads til dine emails og vedhæftede filer i fremtiden.
Uanset om du vil fortsætte som kunde eller ej, vil vi hjælpe dig videre, hvis du har spørgsmål om dette. Vi håber, at fortsætte med dig som kunde og vil gøre, hvad vi kan for at gøre dig tilfreds!
Er det muligt at få en lavere pris?
Hvis du eller din husstand har tre eller flere email-konti, har vi fremsat et unikt tilbud (se nedenfor). Hvis ikke, vil der kun være en pris for email-konto hos os. Du kan vælge at betale for en måned ad gangen (kr 49) eller hver sjette måned (kr 294).
Jeg abonnerede i dag. Hvilken periode har jeg betalt for?
Dit abonnement løber fra 1. april. Dette betyder, at abonnementet fornyes enten en måned eller seks måneder fra den 1. april, afhængigt af det abonnement, du har valgt.
Jeg eller min familie har flere mailkonti hos Jubii. Skal vi betale for hver mailkonto?
Hvis din husstand har tre eller fire konti i samme husstand, behøver du kun betale for to af disse. Hvis du har fem eller seks konti, behøver du kun betale for tre af disse.
Kontakt vores support, hvis du vil drage fordel af denne mulighed.
Kan jeg betale med faktura eller MobilePay?
Nej, desværre understøtter vi ikke betaling på anden måde end via et betalingskort.
Må jeg beholde min mailkonto i fremtiden?
Ja. Du kan beholde din e-mailadresse og din e-mail konto med alle dine e-mails som hidtil, men du skal nu have et betalt abonnement for at fortsætte med at bruge tjenesten.
Jeg har intet valg. Jeg har alle e-mails på Jubii, og alle mine kontakter har min e-mail-adresse.
Vi forstår, at det kan føles uretfærdigt. Vi har også forståelse for, at ikke alle vil eller kan betale. Hvis du gerne vil skifte til en gratis email-tjeneste som Gmail, har vi derfor oprettet en guide, der gør det lettere at skifte.
Vi håber, du ser fordelen ved at fortsætte med reklamefri email med dansk telefonsupport - og vi vil gøre alt, hvad vi kan for at sikre, at du er tilfreds i fremtiden!
Hvad sker der, hvis jeg ikke aktiverer et abonnement på min konto?
Alle mailkonti, der ikke har et aktivt abonnement inden den 1. april, lukkes. Du kan derefter ikke sende eller modtage e-mails, og du har ikke længere adgang til gamle e-mails i webmailen.
Det er derfor vigtigt, at du opretter et abonnement inden den 1. april, hvis du vil fortsætte med at bruge din Jubii-mail.
Jeg ønsker at lukke min konto, eller flytte mine e-mails
Hvis du har besluttet at skifte email leverandør, har vi oprettet en separat side med spørgsmål og svar, som vi anbefaler, at du læser. Klik her for at åbne denne side.
Jeg har ubesvarede spørgsmål
Hvis du har spørgsmål, der ikke besvares her, er du velkommen til at skrive til os her.